Vuosittain toteutettava asiakastyytyväisyyskysely tarjoaa katsauksen asiakkaidemme kokemuksista Tarkkalan kanssa tehdystä yhteistyöstä. Vuoden 2025 kyselyssä etenkin asiakkaiden kokemus Tarkkalan luotettavuudesta sai täydet pisteet.
“Tarkkalan sanaan voi luottaa”
– Tarkkalan asiakas
Toteutamme joka vuosi asiakastyytyväisyyskyselyn, jonka kautta selvitämme asiakkaidemme kokemuksia ja ajatuksia meidän kanssamme toimimisesta. Tämän vuoden kysely oli ulkopuolisen tahon toteuttama, ja siinä selvitettiin mielipiteitä muun muassa palveluidemme luotettavuudesta, joustavuudesta, ongelmatilanteiden ratkomisesta sekä kyvystämme pitää vastuullisesta toiminnasta.
Tutkimme palvelualueittain niin kuljetus-, tehdas- kuin terminaali- ja varastointipalveluiden asiakkaidemme kokemuksia. Voimme iloksemme kertoa, että luotettavuus keräsi jokaiselta palvelualueelta täydet pisteet. Kuten sanomme, haluamme tehdä työmme aina “Tarkkalan tarkkuudella”, joten tämän näkyminen asiakkaidemme suuntaan on meille merkittävä asia. Myös joustavuus nousi asiakkaidemme keskuudessa arvostettavana tekijänä. Asiakkaamme ovat erittäin tyytyväisiä joustavuuteemme sekä kykyyn reagoida nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Pienet muutokset eivät näy asiakkaidemme liiketoiminnassa nopean reagoinnin ansiosta. Meidän ja asiakkaidemme välinen yhteistyö nähdään rakentuneen “win-win” -periaatteen pohjalle: tilanteet pyritään ratkaisemaan aina kaikkien kannalta parhaalla mahdollisella tavalla. Lisäksi tehdaspalveluasiakkaamme nostivat esiin vastuullisen toiminnan etenkin tehtaiden turvallisuuden osalta.
“Muutokset eivät aiheuta päänvaivaa asiakkaalle”
– Tarkkalan asiakas
Kuten olemme aiemmin kertoneet esimerkiksi viime vuoden asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksissa, panostamme sisäiseen viestintään ja yrityskulttuuriin. Haluamme olla hyvä työpaikka työntekijöillemme ja tätä kautta hyvä kumppani asiakkaillemme. Koemme, että panostamalla näihin teemoihin työntekijöidemme on helpompi sitoutua työhönsä, he tietävät, mitä heiltä odotetaan ja tätä kautta he pystyvät ja haluavat palvella asiakkaitamme entistä paremmin. Asiakkaamme kertoivatkin kyselyssä, että Tarkkalan työkulttuuri, työntekijöiden asenne sekä hyvä yhteys henkilöstöön ovat asioita, joita arvostetaan arjessa. Meillä on paljon pitkäaikaisia asiakkaita, joten kiitos hyvästä yhteistyöstä niin työntekijöidemme kuin asiakkaidemme suuntaan.
“Hinta on ratkaiseva tekijä vasta laadun, kaluston ja luotettavuuden jälkeen”
– Tarkkalan asiakas
Tarkkalan pyörät rullaavat eteenpäin: haluamme jatkuvasti kehittää toimintaamme ja siksi otamme enemmän kuin mielellämme vastaan myös kehittävää palautetta. Esimerkiksi raportointiin toivottiin kehitystä kyselyssä, ja aiomme kiinnittää tähän huomiota entistä paremmin. Tarkkalan hinta nähtiin tärkeänä tekijänä, mutta ei kuitenkaan kaikkein merkittävimpänä. Kilpailukykyisellä hinnalla on merkitystä, mutta kaikkein tärkeimpänä kriteerinä kumppanissa pidettiin luotettavuutta ja joustavuutta, jotka jo aiemmin mainittiin hyvinä onnistumisina kumppanuuden rakentamisessa.
Haluamme lisäksi kehittää omaa osaamistamme sekä seurata alan trendejä. Myös tästä saimme kiitosta kyselyssä. Seuraamalla, mitä alalla ja markkinassa tapahtuu, pysymme ajan tasalla uusista mahdollisuuksista.
Kiitos asiakkaillemme kyselyyn vastaamisesta – jatketaan hyvää työtä!